Pomocą zakresie zaburzeń rozwoju mowy i komunikacji służy Katarzyna Meroń.
Gabinet logopedy znajduje się na ostatnim piętrze naszej szkoły.
Godziny pracy ustalane są indywidualnie dla każdego ucznia.
Na początku roku szkolnego w oparciu o narzędzia diagnostyczne logopeda przeprowadza badania przesiewowe w klasach pierwszych. Uczniowie, którzy mają trudności językowe są objęci terapią logopedyczną, która odbywa się raz w tygodniu indywidualnie lub w małych grupach.
Na logoterapii dzieci:
usprawniają motorykę aparatu mowy;
ćwiczą prawidłowy oddech;
rozwijają słuch fonetyczny;
korygują wadliwie wymawiane głoski.
Zajęcia są prowadzone w formie zabawowej i są dostosowane do potrzeb i możliwości ucznia.
Zakres działań logopedy obejmuje:
przesiewowe badanie logopedyczne;
przygotowanie programu terapii;
prowadzenie terapii indywidualnej;
indywidualne konsultacje z wychowawcami, rodzicami, udzielanie porad;
przygotowanie pomocy logopedycznych;
prowadzenie zeszytów do zajęć logopedycznych z zaleceniami do utrwalania w domu;
informowanie o konieczności odbycia konsultacji z innymi specjalistami, np. laryngolog, ortodonta, foniatra, neurolog, psycholog.
W terapii logopedycznej niezwykle ważna jest rola Rodziców. Wsparcie dziecka oraz dostarczanie prawidłowych wzorców wymowy pomaga w osiągania zamierzonych efektów. Istotne jest również pilnowanie systematycznego uczestnictwa w zajęciach oraz prowadzenia zeszytu, jak również zapewnienie opieki innych specjalistów, jeżeli jest to konieczne.
Bardzo ważna jest systematyczna praca z dzieckiem w domu (ok. 10-15 min. codziennie).